Beatriz Elena Mora Escobar

 

rodowita kolumbijka, ukończyła studia wokalne na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwerytetu Antioquia w roku 1997.

 

W trakcie swojej kariery wykonywała muzykę wszelkich gatunków, włącznie z kolumbijską, dzięki interpretacji której wygrała szereg konkursów i nagród ufundowanych przez Ojca Juana José Briceño oraz dyrektorów orkiestr narodowych.

 

  • udział w operze “W kleszczach lęku” B. Brittena na Uniwersytecie Antioquia;


  • udział w estradowym wykonaniu opery „Carmen” G. Bizeta, oratorium „Stworzenie świata” J. Haydna oraz Requiem Mozarta, z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej miasta Medellin;


  • udział, na zaproszenie Jaime Manzur Foundation, w sezonach zarzuelowych 1998 i 1999;


  • dzięki trwającej od roku 2000 współpracy z Lyric Art Foundation odtwarzała następujące partie: Micaeli w operze „Carmen” G. Bizeta, Violetty w “Traviacie” G. Verdiego, Marioli w zarzueli “Tabernera del Pueblo” Pablo Sorozábala, Hanny Glawarii w operetce „Wesoła wdówka” F. Lehara, Adeli w operetce “Zemsta nietoperza” J. Straussa syna, Juliette w “Hrabi Luksemburga” F. Lehara. W zarzueli “Los Gavilanes” Jacinto Guerrero śpiewałą partię Rosaury a w “Luisa Fernanda” Federico Moreno Torroby partię Księżnej Karoliny. W zarzuali “Maria La O” Ernesto Lecuona odtwarzała rolę Niña Tula;


  • we współpracy z Camarin del Carmen Foundation śpiewała partię Gabrieli w operetce “Życie paryskie” J. Offenbacha, wykonywała również motet “Exultate Jubilate” W. A. Mozarta;


  • była finalistką I, II i IV edycji “Festiwalu Opery i Zarzueli w Parku”, organizowanego przez Instytut Kultury i Turystyki;


  • zwyciężczyni programu “Young Musicians Symphony Orchestra Of Colombia”;


  • partia solowa w Requiem W. A. Mozarta pod dyrekcją Maestro Alejandro Posady;


  • na zaproszenie Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej Kolumbii wykonywała solowe partie w IX Symfonii L. van Beethovena, IV Symfonii G. Mahlera oraz w “Bachianas” Hectora Villalobosa;


  • partia Paminy w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta w Operze Narodowej Kolumbii;


  • udział w Letnim Festiwalu Operowym w Caramoor jako członek Young Vocal Artist Ensemble, Nowy Jork 2004. Partie Trojanki w operze “Parys i Helena” Ch. Glucka oraz Ordongo w “Don Kichot w Sierra Morena” Francesco Conti’ego;


  • udział w koncercie “Gala Lirica” z udziałem Orkiestry Filharmonii w Bogocie, 2005;


  • nagroda dla wybitnego solisty na IX “Festiwalu Opery i Zarzueli w Parku”, Bogota 2006;


  • udział w światowym prawykonaniu opery “Mozote” Luisa Diaza w partii Rufiny, w ramach “Festiwalu Opery i Zarzueli w Parku”, Bogota 2008;


  • wspólny koncert z tenorem Guillermo Orozco w Caja Rural Huelva (Hiszpania), w marcu 2009;


  • trzykrotne z rzędu uczestnictwo w Koncertach Sylwestrowych odbywających się w Fine Arts Theater, organizowanych przez Telewizję Miejską oraz Fine Arts Theater.

 

Obecnie współpracuje z Bel Trio, zespołem koncertującym w wielu salach Bogoty na zlecenie Instytutu Kultury i Turystyki. Pracuje także nad mającą się wkrótce ukazać pierwszą solową płytą: “BEATRIZ MORA, LYRICS”.

 

Uczestniczyła w kursach takich mistrzów, jak Ramon Calzadilla (Kuba), Will Crutchfield (USA), Detlef Sholz (Niemcy), Danail Ilieva (Bułgaria), Cesar Gutierrez (Kolumbia) czy Renata Scotto (Włochy).

 

Jej doświadczenie pedagogiczne obejmuje jedenastoletnią współpracę z Uniwersytetem Narodowym Kolumbii, dwuletni staż na Centralnym Uniwersytecie Kolumbii oraz 13 lat udzielania prywatnych lekcji.